@pishir@

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, December 23, 2010

Rendu Kedah~;)

Posted by NadHiraHiTe at 6:27 PM
kikiki....
mcm klaka jek klw rendu kt kedah kn???
selalu klw rendu mst ade sebab..:)
xkn ade pkwe kt sne yg smpi rendu nau3 kn???hikk..

sy xcurang 0ke....setia pd 1~(En. m0hd Fakhrul Tahfiz) je kekasih aty sy...h0hoh0..
rendu kedah sbb kt sne sume sdare mare belah abh..
dulu2 mmg laa xbape nk rapat gn mereka3...ble sume dh kawen3,tbe3 jd rapat semacam...:)..hihihi

klw x,xmau ikt g kedah pd 19 Disember 2010 ri2..hal ini demikian krn 17hb 2,sy dr kuala selang0r(umah k.nah) terus travel ke batu pahat dimana merupakan rumah mami(mk cik) sy...kazen kami kwen n hajat aty mau membantu ape yg pat0t dsane nnt...selesai upacara pkhwinan mereka, kami pulang ke rumah pd 18 hb(sabtu)...

mlm 2,mak ckp,j0m siap3 nk blk kedah...umah pk cik mk cik sekaligus ikt abh g kursus...;)...2 in 1 nye pakej laa ni..hikk...agpn,mak suh ikt cz sian kt abh nk drive s0rg2...at least blh gilir3 gn abh..huhuhu

setibanye di kedah,trus g umah pak ngah...seb bek tergerak aty nkg sne...smpi3 jek,tgk3 mak ngah terbaring ats katil kt ruang tamu...mmg terkej0t beruk laa tyme 2...xsngka lak mak ngah smpi jd kurus g2...mak ngah kne serang pykt arthritis.. sian sgt tgk dy..huhu...terlantar n xley nk wtpe pn...

gmbr hiasan~
plg menyedihkan,tgk pk ngah yg jg mk ngah ngn penuh ksh syg n sabar...huhu:(
rupenye,dh hmpir 6bln mak ngah terlantar...xde sp yg inf0rm kt kami sekeluarga yg berada ni mlk ni..;(

emm...pas2,kami terus bergegas ke umah pak lang,pak cik n mak l0ng...g lawat sume sdare mare...ser0nok3...layanan mmg tip t0p...hikk..

kami terus pulang ke tmpt penginapan kami iaitu di h0tel Bustani n keletihan yg amat~..kees0kannye,kami bertiga(mak,k.nurul n sy) g melenjit memandangkn keb0sanan cz abh g kursus kt perlis...k.nurul bwk kami g C maRt...n sy beli shawl 2 helai...hiihi...hati suke..berkenan gn selendang kak miha...s0ri kak!!sy tiru beli slndag kt tmpt yg murah2 gle 2..kikiki.:)




0wh..kami juge berjalan3 kt kedah 2....lawat3 jitra,g pdg besau...jenjalan kt sne...huhh...s0nok3...:)
 


aksi3 gedikx..ishk3..;[
 
byk laa $$$ abes...h0ho...cmne nk nek mktb ni???mau k0rek fuluss dr mne??adeyh3...matik gue~~~..

Ni pix t0k tatapan kalian sume...hahahaha...sila tgk lame3 smpi mau muntah 0ke..;)


...papepn,renduu laa kt kedah 2...wlwpn pns benau...rse kulit bagai di siat3...xpe...yg pntg dpt supink sakan...sy ser0nok...hihihi

Tuesday, December 14, 2010

putrajaya ~ 12/12/2010

Posted by NadHiraHiTe at 3:28 AM
kenduri??
nk pki bju ape yek??
hmm...
0ke3...da tau da...nk pki bju kurung jela...
lg selesa n sesuai dgn majlis...

ekceli ri2 nkg kenduri kawen jek...xrancang pn nk jenjaln kt sne skali...n xteringat laa plk nk bwk bju spare...:p

sy g laa ikt kakak kesayangan sy (kak nah wif her bel0ved hubby abg f0zi beserta ank2 mereka iaitu sha2 n faiz)..sy n adik sy(sayidatul)..

dengan k0nfidentnye kami ke majlis tersebut n sgt3 sedap mkn kt c2...mkn nasik arab...umphh..klw blh tambah 2,mau gak 2 3 kali r0und..aishh..seb bek kenduri kt umah 0rg...h0hoh0... cntik sgt pelamin d0rg 2...dy nye tema ialah garden...sekali tgk cm kt madagascar tp 2 3 kali tgk..aish..shntek n memikat aty..tbe3 teringin lak kwen nnt nk tema garden gak..chett!!lmbt lg mau kawen..so, byk ms ag ni nk kmpul duit...hihihih..

 gmbr3 ms kt kenduri kawen 2..byk p0kok buluh..

pas puas mkn3...en. Masyam sy k0mpem nk dtg ke putrajaya n berjalan3 bersama2 kami..:)
0leh itu,kami berjanji untuk berjumpa di alamanda...perghh...xsabau3 nk jmpe..lmee nau xjmpe...h0hoh0..;)

smpi3 jek kami jenjalan smpi penat3...pas2,g mam jp..serun0k...

kami tetap memakai bju kurung...wah3...kelihatan ayu g2..lalalala..;)

sy bersama en.masyam sy~ ♥ ♥ u dear...

lunch 4 da 2nd tyme~

 keluarga kak nah yg bahagia~ ♥ ♥

kasih syg adik beradik yg xkn putus..aminnn~♥ ♥ ♥ ♥

p/s:thnx al0t 2 en. masyam sye c0z sudi dtg dr subang ke putrajaya semata3 cz nk jmpe sy...mak terharu,nyahh!!!;)..cyg kamo0 banget~!

 
♥ ♥ kamo0,en.masyam~!



Monday, December 6, 2010

salam maal hijrah 1432~

Posted by NadHiraHiTe at 8:00 PM
assalamualaikum semua....

7/12/2010 bersamaan dengan 1 muharram 1432...
bermulah lah buku amalan yang baru untuk kita semua... Maal Hijrah Ia adalah permulaan ke jalan kebaikan dan meninggalkan segala kemungkaran. Jadikanlah hijrah yang sebenar seperti hijrah Nabi Muhammad SAW. Muharam adalah bulan pertama dalam tahun Islam (Hijrah). Sebelum Rasulullah SAW berhijrah dari Makkah ke Yathrib, kiraan bulan dibuat mengikut tahun Masihi. Hijrah Rasulullah SAW memberi kesan besar kepada Islam sama ada dari sudut dakwah Rasulullah, ukhuwwah dan syiar Islam itu sendiri.

Pada asasnya, Muharam membawa maksud 'diharamkan' atau 'dipantang', iaitu Allah SWT melarang melakukan peperangan atau pertumpahan darah. Namun demikian larangan ini ditamatkan setelah pembukaan Makkah (Al Baqarah: 91). Sejak pemansuhan itu, umat Islam boleh melaksanakan tugas dan ibadat harian tanpa terikat lagi dengan larangan berkenaan.

Doa akhir tahun hendaklah dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib pada akhir bulan Zulhijjah.

Sesiapa yang membaca doa ini, syaitan berkata:
"Kesusahan bagiku dan sia-sialah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun."

memandangkan hari ni merupakan ayi yg mulia n penuh barakah...marilah kita bersama2 menghayati nasyid yg sering kita dengar pada awal muharram..."maal hijrah",by al - ajiba...




di bawah ni ialah liriknya...sama2 lah kte hayati erti maal hijrah yang sebenar...

Lirik Lagu Maal Hijrah 1 Muharram

Al Ajiba

Lagu Tema Maal Hijrah

lirik 1 Muharram :

Satu Muharram Detik Permulaan
Perkiraan Tahun Islam Hijrah
Perpindahan Nabi dan Umat Islam
Dari Kota Makkah ke Kota Madinah

Atas Keyakinan dan Iman Yang Teguh
Kaum Muhajirin dan Ansar Bersatu
Rela Berkorban Harta dan Nyawa
Demi Menegakkan Islam Tercinta

Hijrah Itu Pengorbanan
Hijrah Itu Perjuangan
Hijrah Itu Persaudaraan
Hijrah Membentuk Perpaduan

Oleh Itu Mari Semua
Kita Sambut Maal Hijrah
Tingkatkan Semangat Tegakkan Syiar Islam
Untuk Sepanjang Zaman...:)

Friday, December 3, 2010

ayam g0lek...

Posted by NadHiraHiTe at 11:45 PM


pg ni sye berjaya bangun awl lg..yay!!:)
 n kak nah ajak p pasau sbb beliau teringin nk mkn nasi ayam - ayam g0lek...kami mau msk2 pg neh...hikk.. gla pasau n sebey3 pape len yg blh msk n bisa membangkitkan selera mkn...huhu...kami telah memilih mentarang(ala2 0yster,0yster malaysia k0t) n kepah utk dijadikan side dishes...hukk...

sy ditugaskan untuk mencari3  resepi utk wt ayam g0lek ni..byk resepi yg da jmpe...skg tgl nk pilih resepi yg betul2 memikat hati...last2,resepi sendiri gak yg terkeluar...kami bagaikan chef terkemuka tyme 2...pro semacam jek muke masing3...c0nfident laa 2 kon0n...hoh0ho...

ekceli,memasak ni sgt3 ser0nok n mencabar...kikiki...sy  rse lebih teruja lagi ble sudah melihat hasil nye...umphhh...mmg xsabau2 laa jadinyee....
per0t terus menyanyi lagu ker0ncong ala2 r0ck sbb da lapau nau3...j0m3...tgk hasilnye yg xseberapa...;)


  

 ni la mentarang yg ala2 0yster tuh!! ;p


nasi ayam,kepah,c0slow n timun..huhu

perut sy sudah lapau...s0,jom makan....


pasni,blh laa wt mcm ni lagi...simple but delici0us...:))

s0re thr0at??

Posted by NadHiraHiTe at 7:36 AM
Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...


bat0k2!!



sakit TeKak!!


Sampai tekaK Luka3...h0hoh0...



adeyh...Ya Allah...berikanlah kekuatan pd hambaMu yg lemah ini supaya bisa mengharungi sakit yg ku hadapi ini...aminn..



0ke...punce utama sy sakit tekak disebabkan 0leh kelenjar tir0id sy yg semakin membesar...n sesiapa yg ade penyakit ini,amat tidak digalakkan untuk menjerit3 0r menggunakan suara yg lantang...h0hoh0..

hal ini demikian....sy telah mengeluarkan seluruh tenaga dan suara sy yg da ckup besar 2 sehabis3 mungkin tatkala mengajar subjek math pd murid3 yg j0in pr0gram cuti sek0lah yg dianjurkan 0leh pusat tuisyen al - Athfal..:)

walaupun suara dh pecah n sampai batuk3 kuar darah3 skit,namun...sy sgt3 ser0nok n mendapat kepuasan yg amat klimaks...h0hoh0...

puas sgt3 sebab dapat berbakti pd anak bangsa sendiri n ajar budak yg betul2 lemah n xpnh minat math,terus berubah ble j0in pr0gram math z0ne selama seminggu ini...bermula dari 29 n0v '10 - 3 Dis '10...

penghargaan yg kami terima ialah ade s0rg parent ni...ckp kt kakak sy(kak nah) yg anak dy xpernah2 minat math...tp,sejak msuk pr0gram ni,even bru 2hr(tyme 2la),ank dy bangun pkul 5 pg semata2 utk wt latihan math... FUHH!! tyme 2...Allah aje yg tau...betape kembang kunc0p nye id0ng sy dibuatnye wlwpn dh mmg sediakala kembang semangk0k ni...h0ho..mmg sy rse nk nges sbenarnye...(cpt nau nk tacing3 ni)..:)

finally...abes sudah pr0gram terseb0t BUT sy amat merindui semua murid yg sy ajar...:)...mereka amat kiut n baik2...sy suke mengajar...n xsabar3 nk jd se0rang guru...hikk..;)

 sekadar gambar hiasan..:)

P/s: tulisan diatas bukan bermaksud sy mau berlagak 0r riak n yg sewaktu dengannye...cume nk share je pengalaman mengajar...hahha... ermm...lgpn,sp yg xpuas ht klw segala usaha kte membuahkan hasil n memberikan impak yg besar kepada murid2 + anak bangsa kte sendiri..am i rite??..cewahh!!

xkisahlah klw suara ni dh tggl nyawa2 ikan pn...n tekak smpi pecah3 pn xpe...yg penting,kte jumpe kepuasan dlm ape yg kte buat...hikkss...da mcm pakar m0tivasi plak...huhuh..

0ke3...setakat ni je t0k ayini...t kte smbung lagi keyh...gudnite...
salam...

Friday, November 26, 2010

Hanya Dalam Mimpi~

Posted by NadHiraHiTe at 10:04 PM
h0hoh0...xtw laa npe tbe3 rse sedih...huhuhu...
sje nk layan lgu3 sedih3 lak...


 

p/s: xde kne mengena sma ada id0p or mati...suke dgr lgu ni..tp,klw nk terasa,ape slhnye...kikiki

Tuesday, November 23, 2010

Rasulullah Menangis di Padang Mahsyar..:(

Posted by NadHiraHiTe at 6:01 AM
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

Kawan2...
Marilah kte bersame2 memperbanyakkan selawat ke atas Rasul junjungan kita, Nabi Muhammad S.A.W... Sedar lah umat Manusia,Rasulullah S.A.W amat menyanyagi umatnya dan sama2 lah kite rengungi vide0 yang dipaparkan dibawah ini...

vide0 ini bisa mengalirkan air mata setiap umat Muhammad yang rindu akan baginda...betapa sayang nya Baginda kepada umatnya yg telah banyak melakukan ker0sakan di muka bumi ini... saya rindu akan Baginda..:(




Ya Allah, permudahkanlah urusan kami dan berikanlah syafaat Nabi MUhammad kepada kami di Mahsyar kelak...aminn....

Thursday, November 18, 2010

Ada Chenta..:)

Posted by NadHiraHiTe at 6:05 AM
xtw nk tls ape..layan jelaa lagu nie...lme nauu xdgr lgu nie... Siti Aisyah Amani Kamal yg telah mengingtkan lgu ni smula krn beliau tlh mempublish di wall fb beliau...mkaseh kerana tlh mengingatkn ku lgu ni...best3...minat mau matik ini lagu...:)



Ucapkanlah kasih..
Satu kata yang kunantikan
Sebab ku tak mampu membaca matamu
Mendengar bisikmu
Nyanyikanlah kasih..
Senandung kata hatimu
Sebab ku tak sanggup mengartikan getar ini
Sebab ku meragu pada dirimu
Mengapa berat ungkapkan cinta
Padahal ia ada
Dalam rinai hujan, dalam terang bulan
Juga dalam sedu sedan
Mengapa sulit mengaku cinta
Padahal yang terasa
Dalam rindu dendam, hening malam
Cinta.. terasa ada…

p/s:lagu nie xde kaitan sama ada yang hidup mahupun yg telah meninggalkan dunia ni...sekadar dgr2 jek...;p

Wednesday, November 17, 2010

Alhamdulillah...2 tahun Suda...;)

Posted by NadHiraHiTe at 8:43 AM
sejuta kesyukuran ak panjatkan ke Hadrat Ilahi cz tlh memberikan kenikmatan hidup di dunia ini dan telah masuk 2tahun kami mempertahankan cinta ini...(cehh!!poy0 plak..)

erm...sy nk ucapkan selamat hari raye aidiladha n maaf zahir n batin jika ada salah n silap sama ada sedar atau x... j0m3..kte berk0rban...


Ermm..hari raya aidiladha tahun ni amat meriah n menghepi kn aty ak...pd rye haji kedua ni,iaitu tanggal 18 November 2010 ni,genaplah 2 thn kami bersama...wlpn msih setahun jangung n xlme mcm 0rg lain,tp ak rse bhagie sgt3....h0hoh0o..

sem0ga perhubungan kami mendapat Keredhaan dari Ilahi n keluarga serta rakan2 sume...d0akn kebahagiaan t0k kami ye..:)



en.Musyuk sy yg wt kn mende ni...sy amat terharu~


0ke...sebelum menutup tirai...lagu ni ditujukan khas bo0 what En.Musyuk sye...sila tukar sendiri lirik 0ke...klw t0k pmpn,tukarkn jd t0k laki...hihihi..;)
ak suke lagu ini sgt3..siap berharap sm0ge ade 0rg nk dedicate...tp xde pn...hahaha...


4 da rest 0f my lyfe~


Ya Allah...Kau permudahkanlah segala urusan kami dan Peliharalah hubungan kami ini serta pimpinlah kami ke jalan yang Engkau Redhai...aminnn...

Saturday, November 13, 2010

KLcC n AnniVerSarY..

Posted by NadHiraHiTe at 7:42 PM


0h yeah!!
smlm g KLcC utk menemani En. MasYam ak wt phot0so0t sket...beliau mau mengetest lensa 'wide angle' beliau...

0leh itu,ak p tman beliau amek3 gmb0r pemandangn kt c2...
best3..sgt3 best..;)




pas Kpenatan teman beliau amek3 gmb0 kt c2..kami terus menuju ke Pizza Hut utk meraikan Ulang Tahun kami yang kedua..(wlwpn smbut awl ckit)..pat0tnye 18.11.2010...

kami makan sampai mau muntah3,0ke~.sgt3 kekenyangan...blurpp.. Alhamdulillah..;)
b4 pulang ke pangkuan ib lbh kurang jam 6, kami singgah sebentar untuk menikmati Nasi Ayam Penyet merangkap mkn mlm terus..kikiki...


ini piZZA kami~


papepn,ak bersyukur keHadrat Ilahi sbb hmpir genap 2thn kami bersama...Alhamdulillah..

Ya Allah...satukanlah kami dengan ikatan yg SAH dan peliharalah perhubungan kami ini daripada fitnah duniawi n DAJJAL...aminn...
Nadhirah syg Tahfiz...

will U maRry Me??;)


p/s: jutaan terima kasih kpd En.Apish kerana telah blnje mam piZZa n tgk muvie(skyline)..sayang kamo0 nau3~ u dem much..:)

Thursday, November 11, 2010

SaYa SaYanG RumeT saYe...:(

Posted by NadHiraHiTe at 2:04 AM
 
 ~ini rumet kesayangan saye~

 bismillahhirahmanirahim....
 
s0b...sob...s0b...
ak xpt k0ntr0l....mlm td bersamaan gn 10.11.2010,ak tgk rumet ak kemas2 brg...
sebakkk sesangat...tp ak c0ba t0k c0ver dpn beliau...yelaa...segan k0ttt nanges sbb rumet nk abes blaja...kikiki...lawak pn ade gak...smbil nages2 ak gelak2 sbb cm lawak jek nanges...cm budak3 jep...sp suh c2ac 2 sedihh nau??kn ak da nanges...adeyhh...;)

pas s0lat,kon0n2 ak nk cpt3 kua dr blk,sbb da xtahan nauu nk kuar air mate ni...dan2 ak nk kua,kak nanie ckp laa pas beliau anta brg kt abg beliau,beliau mau ajk kami iaitu,ekin,k.mira,jah,0wna,fyqa,k.jaja, n k.lis mkn sesame...bahse halusnye ialah wt kenduri ckit...;)

pas beliau ckp g2 je,ak ter0s nanges3...jurai3 air mate...mmg xpt thn lg dh kali nie..siap terus duduk ats katil..tek0p3 muke lg...smpi migrain3 ak dibuatnyee... Ye,mmg ak ase kehilangan...cyes!!kehilangan yg amat besar...2thn tu d0k sme...byk 0nak duri kami lalui bersame...:(

sy syg n sentiase renduuu beliau...setakat ni, beliau laa rumet yg terbaik pernah sye ade...Ya Allah...ak bersyukur kerana Kau telah menghadirkan insan yang ku gelar kak nanie dlm id0p ak...:))

~bersame rumet n kak lis~

sm0ga kak nanie berjaya dlm hdup pas abes blaja nie...aminn... d0akan ite berjaye jugak cm akk ye!!!papepn...ite nk akk tau yg ite sygg sgt2 kt akk...:)

Saturday, November 6, 2010

Apa KatA bIntAnG~

Posted by NadHiraHiTe at 9:16 PM


Khas uNtukmu, hatiKu : 

Ku tak tahu apa yang terjadi
Pada hatiku ini
tak ku mengerti

Getar ini belum pernah ada
Tak pernah kurasakan
Selama ini

Malu-malu aku mengakuinya
Karena aku kini belum dewasa

Berjuta cahaya datang padaku
Menari ditanganku
Menyanyikan lagu tentangnya
Duhai bintang mungkinkah
Yang kurasa
Apakah sudah saatnya
Untuk ku menyukainya

Sekarang ku sering melamun
dan juga kusenang bercermin
Oh mengapa ini

Malu-malu aku mengakuinya
Karena ku belum dewasa
Berjuta cahaya datang padaku

Berjuta cahaya datang padaku
Menari ditanganku
Menyanyikan lagu tentangnya
Duhai bintang mungkinkah
Yang kurasa
Apakah sudah saatnya
Untuk ku menyukainya

Malu-malu aku mengakuinya
Karena ku kini belum dewasa

Berjuta cinta yang datang padaku
Menari ditanganku
Menyanyikan lagu tentangnya
Duhai bintang mungkinkah
Yang kurasa
Apakah sudah saatnya
Untuk ku menyukainya

Berjuta cinta yang datang padaku
Menari ditanganku
Menyanyikan lagu tentangnya
Duhai bintang mungkinkah
Yang kurasa
Apakah sudah saatnya
Untuk ku menyukai dirinya

Apakah sudah saatnya
Untuk ku menyukai dirinya..:)

Thursday, November 4, 2010

ePY dEePaVaLi..

Posted by NadHiraHiTe at 8:13 PM
Vanakam....
epy deePavaLi...:)



sempena DeepAvali ni,adk beradik ak mau pulang ke kampung...Yeah~
tp,bukanla sbb nk smbut deepavali tuh smate2..:)
sbb cty 4 ayi,kn...sp xnk blk?kn?kn? ;)


insan2 yg akan pulang ke umah ialah :

abg din&kak ekin..

ini ank mereka~
ainul farihah...

&
minah seket0l ni~

ini dye mangsa bnjir kt uum yg k0non3 xjd blk~

0teyh...skg ni cume nk tgu kepulangan mereka jelaa...:)
sm0ga mereka tibe umah dgn selamat...aminnn...<3

Wednesday, November 3, 2010

0wh..parut jerawat msh DEGIL utk ilang??

Posted by NadHiraHiTe at 10:35 AM
0ke...kt sni,ak mau share sket..Petua2 Melicinkan Kulit Muka..

w/p muke ak xbape nak bersih nauu...tp,alhmdulillah...berkat usaha nenek ak...kasik petua2 ni...tp xde laa wt sume pn...yg tawas gn kacang ijau xberani nk gune...TAWAS sbb tkut kulit nipis...KACANG HIJAU plak,pnah try,tp muke ak n kakak ak(nurul) telah gelupas3..sbb pns kot kcg ijau 2...0rg suh ltk sket,ak g letak stgah kampit kacang ijau 2...mane xgelupas kulit nih..ad0yaii!!!

 
Jika k0rg memiliki wajah yang agak kasar sket, jangan cepat putus asa. Cubalah petua ini:-
  1. Campurkan sedikit tepung pulut dengan sedikit air. Sapukan pada muka sebelum tidur. Keesokkannya cuci muka dengan air suam. Amalkan seminggu sekali.
  2. Campurkan satu sudu besar madu lebah dengan satu sudu besar susu tepung. Sapukan pada seluruh muka dan biarkan sebentar. Kemudian basuh muka dengan air suam. Amalkan dua kali seminggu.
  3. Campurkan bedak sejuk, asam jawa, serbuk kunyit serta sedikit air. Sapu dan gosok perlahan-lahan pada muka selama beberapa minit sebelum mandi. Kemudian cuci dengan air suam. Lakukan setiap hari.
  4. Giling tiga sudu besar kacang hijau. Campurkan dengan sedikit air. Sapukan pada muka dan bairkan kering. Cuci dengan bersih.
  5. Gosokkan serbuk teh yang telah digunakan ke muka. Biarkan selama 3 minit sebelum dicuci dengan air suam.
  6. Kisar dua biji buah tomato, gula dan air. Tapiskan dan minum air setiap pagi. Lakukan selalu sehingga kulit muka kelihatan licin. 
  7. Setiap kali mandi, gosokkan tawas pada muka. Lakukan setiap pagi atau malam. Muka anda akan menjadi halus..InsyaAllahh...kne yakin...~

...p/s: bedak sejuk 2,better gune bedak ny0nya...alaa...bedak buku yg nenek2 kte slalu pki 2...
... klw k0rg rse cm payah nk cri brg2 kt ats ni sume,gune bdak ny0nya ni je pn dh ckup...pki nk jdkn bdk sejuk ke...terpulang pd kreativiti anda...hikkss...:)

haaa...ni laa bedak ny0nya yg dimaksudkan...murah je...

0kes...papepn,k0rg try laa dlu ye...InsyaAllah,mujarabb...:)

Tuesday, November 2, 2010

h0me sWeeT h0mE..

Posted by NadHiraHiTe at 4:40 AM
0kes...sikalang...shaye suda berada di umah....sgt3 gumbira kirana berjaye tibe ke umah walaup0n buat perancangan last minute je...kui3...:)

 Ekceli,ak amat merindui rumah n isik rumah sume..:)
mane xnye...last blk ms rye ri2...mau xghenduu...0mesick aje kt mktb 2...

kt bwh ni s0me insan2 yg ade kt umah n ku ghendu banget~<3



makabh tercHenta~
 my bel0ved Abah~
 
 
 
 my Bel0ved mummY~


ni lah 2 insan yg plg byk berk0rban t0k ak slame ni...sygg kamo0o sesangat,lalinkk... emmuahhh...:)

Thursday, October 28, 2010

sm0ga cpt semb0h~

Posted by NadHiraHiTe at 1:18 AM
ini En. MusyUk..

tanggal 26 0ktober 2010 bersamaan dengan ayi selasa...
En. Musyuk terlanggar dengan pepasir di ats jln...mybe beliau bwk lju k0t...
sian nau....darah3 lutut die...seb bek xter0k sgt...

en. Mot0r yg Langgar Pasir

hal ini demikian, mot0r en.Musyuk sudah tidak seksi lg seperti d0lu~

tp,xpe...2 sume x penting...yg penting...en.Musyuk sy selamat n xmengalami kecederaan yg Seri0us...Alhamdulillah...


sm0ga beliau cepat sembuh...sygg kamo0 nau3~<3

Monday, October 25, 2010

Ku Pasrah

Posted by NadHiraHiTe at 1:20 AM
Syg...kini...sudah  11 hari kau pergi meninggalkan kami..kau telah pergi dahulu menghadap yg Maha Esa kerana Dia lebih menyayangimu....ak rndu kamo0...sgt3...rendu gelak tawa kamo0...kte main berdengkur3...sgt3 ser0nok...:((

tapikn...ada juga kwn2 yg memandang ser0ng pd aku..mgkin sbb ak pernah ade k0nflik dgn kamo0,syg...tp,ak xthu mcmne nk ckp gn sume 0rg yg 2 sume cume slh fhm n ak sgt3 yakin  yg kte akn berbaik smula cm dulu...sbb ak thu...air yg dicincang xkn putus,kn??

TAPI.....
ak xsempat utk mtk maaf gn k0...sgt3 xsmpt....ak da tergerak aty nk berbaik2 gn k0 ms kt cmping pgkap ri2...cume k0 yg xsudi berbaik2 gn ak...mgkn sbb ak tlalu byk g0reskn aty ko....:(...ak xsgka...28 September - 1 0ktober 2010 tu adlh kali terakhir jmpe k0....kte men nyanyi2 lam bas ms 0tw lek ib...ak igt lagi...ak nk nyanyi lgu pgkp yg k0 nk...byk lagu ak nk ikt yg k0 nk...2 sume sbnrnye, ak nk bebaik gn k0..ak gak pasan...ade resp0nd positif dr k0....ak mule gembira...ak nk sgt bebaik gn k0...


ye...ak akui yg ni sume slh fhm....ak mtk mf dr hujung rmbut ke hjung kaki...ak nk k0 thu yg ak tlalu menyayangi k0 wlaupun temp0h perkenalan kte xlme mcm 0rg lain  knl k0...ms ak thu k0 terlibat dgn tragedi 10.1o.10 tu,ko thu x??aty ak xsenang duduk...tmbhn lak, rmi k0l ak n nages3...ckp k0 dh xde...ak ase mkin lemah....tp seb bek ade dak tan,kuatkn smgt ak...dak tan k0l mak ko...mak k0 kate ko msh ade lg...ak ase legaaaa sesangaatt....ak trus sedekahkah alfatihah...supaya k0 jd lg kuat...tabah....ye,ak tau...ko kuatttt!!!ko mampu bertahan...

 
ak nk sgt jmpe k0...ak ikt r0mbongan bas ib ke Hospital besaR melaka...ak berharap dpt jmpe ko...dpt bckp3 gn ko pn jd laa....bdn ak getar2...ase cm lemah3...ak ddk n peluk dak tan...dak tan sgt tabah...ak gak jmpe angah...ase lega sket ble angah ade....angah ckp nk saman bas 2 sbb ble k0 sht nnt, sekurang2nye k0 ade duit t0k tempuh ms akn dtg....ak nmpk lawyer k0 dtg n keadaan sgt3 kelam kabut kt hspital 2...ak tak0t...ak d0a2...ak nk ko sht...ak xnk k0 pergi...:(...ak tgu smpi wk2 melawat...ak nk msuk jmpe k0...kte0rg sume dh beratur3 nk jmpe k0...

tp,xdpt msuk....dktr tgh bertungkus lumus utk rawat k0...ak nk tgu lg smpi blh msuk....tbe2,pk ck bas panggil kte sume...dy nk suh kte sume blk....dy ckp,kte xbyr upah t0k dy...so,kne blk cpt...k0 tau x??tyme 2,ak menyumpah3 pk ck bas 2...mmg xperikemanusiaan lgsg....tup tap..tup tap...blm kua t0l lg, member2 yg g sndri nek kete dh pt tgk keadaan k0....bengang xbengang??klw dy tgu jp,mst ak pt jmpe k0,kn???:(

Ak bercadang, jumaat bersamaan 15hb,ak nk blk mlake...nk g lawat ko....

tanggal 14 0ktober 2010 bersamaan dengan mlm jumaat, jam 12.15 pg...ak dpt k0l dr ANGAH...ht ak dh berdebar3....air mata ak trus membasahi pp b4 angkat k0l...ak angkat je.....angah nanges3...ak lg nanges...angah ckp..k0 dh xde,miraa....ak tnye 2 3 kali...ak xcayeee....xcye sgttt2....ak k0l mak k0...nk dptkn kepastian...:(
mak k0 sgt3 tenang...dy ckp,btl,k0 dh xde....dy suh ak gtw kwn2 lain n suh sedekahkan bacaan ayat suci al- Quran t0k ko...ak smpikn kt bir0...suh wt announcement....

esknye...15hb...ak bertekad t0k g ziarah k0...sekurang2nye,ak nk berada kt cc k0 saat2 terakhir...bas bert0lak pkl 10 pg....6 jam perjalanan nk ke umah k0....ak igt sempat tatap t0k kali terakhir...tp,kami terlewat sedikit...el0k je smpi, talkin bru selesai bc..jam 4 ptg ak tbe ke masjid....ak nmpk PUSARA ko...banyak bunga2 kt ats pusara k0...ak terus nangess......ak sedihhh.....ak xpt tatap k0 tok kali terakhir..ak n kwn2 sempat membacakn yasin t0k ko...sume ni ade hikmahnye...papepn, ak syg kt k0...n ak bersyukur kerana sumenye berjalan dengan lancar..ak mend0akan yg terbaek t0k ko...sm0ga k0 tenang dan aman berada di sana...aminn....



Ya Allah...Kau tempatkanlah Sy. Norasmira di tempat2 0rg yang beriman dan yang Kau kasihi...Aminn.....
 

ApiShiRa Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez