@pishir@

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, November 26, 2010

Hanya Dalam Mimpi~

Posted by NadHiraHiTe at 10:04 PM
h0hoh0...xtw laa npe tbe3 rse sedih...huhuhu...
sje nk layan lgu3 sedih3 lak...


 

p/s: xde kne mengena sma ada id0p or mati...suke dgr lgu ni..tp,klw nk terasa,ape slhnye...kikiki

Tuesday, November 23, 2010

Rasulullah Menangis di Padang Mahsyar..:(

Posted by NadHiraHiTe at 6:01 AM
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

Kawan2...
Marilah kte bersame2 memperbanyakkan selawat ke atas Rasul junjungan kita, Nabi Muhammad S.A.W... Sedar lah umat Manusia,Rasulullah S.A.W amat menyanyagi umatnya dan sama2 lah kite rengungi vide0 yang dipaparkan dibawah ini...

vide0 ini bisa mengalirkan air mata setiap umat Muhammad yang rindu akan baginda...betapa sayang nya Baginda kepada umatnya yg telah banyak melakukan ker0sakan di muka bumi ini... saya rindu akan Baginda..:(




Ya Allah, permudahkanlah urusan kami dan berikanlah syafaat Nabi MUhammad kepada kami di Mahsyar kelak...aminn....

Thursday, November 18, 2010

Ada Chenta..:)

Posted by NadHiraHiTe at 6:05 AM
xtw nk tls ape..layan jelaa lagu nie...lme nauu xdgr lgu nie... Siti Aisyah Amani Kamal yg telah mengingtkan lgu ni smula krn beliau tlh mempublish di wall fb beliau...mkaseh kerana tlh mengingatkn ku lgu ni...best3...minat mau matik ini lagu...:)



Ucapkanlah kasih..
Satu kata yang kunantikan
Sebab ku tak mampu membaca matamu
Mendengar bisikmu
Nyanyikanlah kasih..
Senandung kata hatimu
Sebab ku tak sanggup mengartikan getar ini
Sebab ku meragu pada dirimu
Mengapa berat ungkapkan cinta
Padahal ia ada
Dalam rinai hujan, dalam terang bulan
Juga dalam sedu sedan
Mengapa sulit mengaku cinta
Padahal yang terasa
Dalam rindu dendam, hening malam
Cinta.. terasa ada…

p/s:lagu nie xde kaitan sama ada yang hidup mahupun yg telah meninggalkan dunia ni...sekadar dgr2 jek...;p

Wednesday, November 17, 2010

Alhamdulillah...2 tahun Suda...;)

Posted by NadHiraHiTe at 8:43 AM
sejuta kesyukuran ak panjatkan ke Hadrat Ilahi cz tlh memberikan kenikmatan hidup di dunia ini dan telah masuk 2tahun kami mempertahankan cinta ini...(cehh!!poy0 plak..)

erm...sy nk ucapkan selamat hari raye aidiladha n maaf zahir n batin jika ada salah n silap sama ada sedar atau x... j0m3..kte berk0rban...


Ermm..hari raya aidiladha tahun ni amat meriah n menghepi kn aty ak...pd rye haji kedua ni,iaitu tanggal 18 November 2010 ni,genaplah 2 thn kami bersama...wlpn msih setahun jangung n xlme mcm 0rg lain,tp ak rse bhagie sgt3....h0hoh0o..

sem0ga perhubungan kami mendapat Keredhaan dari Ilahi n keluarga serta rakan2 sume...d0akn kebahagiaan t0k kami ye..:)



en.Musyuk sy yg wt kn mende ni...sy amat terharu~


0ke...sebelum menutup tirai...lagu ni ditujukan khas bo0 what En.Musyuk sye...sila tukar sendiri lirik 0ke...klw t0k pmpn,tukarkn jd t0k laki...hihihi..;)
ak suke lagu ini sgt3..siap berharap sm0ge ade 0rg nk dedicate...tp xde pn...hahaha...


4 da rest 0f my lyfe~


Ya Allah...Kau permudahkanlah segala urusan kami dan Peliharalah hubungan kami ini serta pimpinlah kami ke jalan yang Engkau Redhai...aminnn...

Saturday, November 13, 2010

KLcC n AnniVerSarY..

Posted by NadHiraHiTe at 7:42 PM


0h yeah!!
smlm g KLcC utk menemani En. MasYam ak wt phot0so0t sket...beliau mau mengetest lensa 'wide angle' beliau...

0leh itu,ak p tman beliau amek3 gmb0r pemandangn kt c2...
best3..sgt3 best..;)




pas Kpenatan teman beliau amek3 gmb0 kt c2..kami terus menuju ke Pizza Hut utk meraikan Ulang Tahun kami yang kedua..(wlwpn smbut awl ckit)..pat0tnye 18.11.2010...

kami makan sampai mau muntah3,0ke~.sgt3 kekenyangan...blurpp.. Alhamdulillah..;)
b4 pulang ke pangkuan ib lbh kurang jam 6, kami singgah sebentar untuk menikmati Nasi Ayam Penyet merangkap mkn mlm terus..kikiki...


ini piZZA kami~


papepn,ak bersyukur keHadrat Ilahi sbb hmpir genap 2thn kami bersama...Alhamdulillah..

Ya Allah...satukanlah kami dengan ikatan yg SAH dan peliharalah perhubungan kami ini daripada fitnah duniawi n DAJJAL...aminn...
Nadhirah syg Tahfiz...

will U maRry Me??;)


p/s: jutaan terima kasih kpd En.Apish kerana telah blnje mam piZZa n tgk muvie(skyline)..sayang kamo0 nau3~ u dem much..:)

Thursday, November 11, 2010

SaYa SaYanG RumeT saYe...:(

Posted by NadHiraHiTe at 2:04 AM
 
 ~ini rumet kesayangan saye~

 bismillahhirahmanirahim....
 
s0b...sob...s0b...
ak xpt k0ntr0l....mlm td bersamaan gn 10.11.2010,ak tgk rumet ak kemas2 brg...
sebakkk sesangat...tp ak c0ba t0k c0ver dpn beliau...yelaa...segan k0ttt nanges sbb rumet nk abes blaja...kikiki...lawak pn ade gak...smbil nages2 ak gelak2 sbb cm lawak jek nanges...cm budak3 jep...sp suh c2ac 2 sedihh nau??kn ak da nanges...adeyhh...;)

pas s0lat,kon0n2 ak nk cpt3 kua dr blk,sbb da xtahan nauu nk kuar air mate ni...dan2 ak nk kua,kak nanie ckp laa pas beliau anta brg kt abg beliau,beliau mau ajk kami iaitu,ekin,k.mira,jah,0wna,fyqa,k.jaja, n k.lis mkn sesame...bahse halusnye ialah wt kenduri ckit...;)

pas beliau ckp g2 je,ak ter0s nanges3...jurai3 air mate...mmg xpt thn lg dh kali nie..siap terus duduk ats katil..tek0p3 muke lg...smpi migrain3 ak dibuatnyee... Ye,mmg ak ase kehilangan...cyes!!kehilangan yg amat besar...2thn tu d0k sme...byk 0nak duri kami lalui bersame...:(

sy syg n sentiase renduuu beliau...setakat ni, beliau laa rumet yg terbaik pernah sye ade...Ya Allah...ak bersyukur kerana Kau telah menghadirkan insan yang ku gelar kak nanie dlm id0p ak...:))

~bersame rumet n kak lis~

sm0ga kak nanie berjaya dlm hdup pas abes blaja nie...aminn... d0akan ite berjaye jugak cm akk ye!!!papepn...ite nk akk tau yg ite sygg sgt2 kt akk...:)

Saturday, November 6, 2010

Apa KatA bIntAnG~

Posted by NadHiraHiTe at 9:16 PM


Khas uNtukmu, hatiKu : 

Ku tak tahu apa yang terjadi
Pada hatiku ini
tak ku mengerti

Getar ini belum pernah ada
Tak pernah kurasakan
Selama ini

Malu-malu aku mengakuinya
Karena aku kini belum dewasa

Berjuta cahaya datang padaku
Menari ditanganku
Menyanyikan lagu tentangnya
Duhai bintang mungkinkah
Yang kurasa
Apakah sudah saatnya
Untuk ku menyukainya

Sekarang ku sering melamun
dan juga kusenang bercermin
Oh mengapa ini

Malu-malu aku mengakuinya
Karena ku belum dewasa
Berjuta cahaya datang padaku

Berjuta cahaya datang padaku
Menari ditanganku
Menyanyikan lagu tentangnya
Duhai bintang mungkinkah
Yang kurasa
Apakah sudah saatnya
Untuk ku menyukainya

Malu-malu aku mengakuinya
Karena ku kini belum dewasa

Berjuta cinta yang datang padaku
Menari ditanganku
Menyanyikan lagu tentangnya
Duhai bintang mungkinkah
Yang kurasa
Apakah sudah saatnya
Untuk ku menyukainya

Berjuta cinta yang datang padaku
Menari ditanganku
Menyanyikan lagu tentangnya
Duhai bintang mungkinkah
Yang kurasa
Apakah sudah saatnya
Untuk ku menyukai dirinya

Apakah sudah saatnya
Untuk ku menyukai dirinya..:)

Thursday, November 4, 2010

ePY dEePaVaLi..

Posted by NadHiraHiTe at 8:13 PM
Vanakam....
epy deePavaLi...:)



sempena DeepAvali ni,adk beradik ak mau pulang ke kampung...Yeah~
tp,bukanla sbb nk smbut deepavali tuh smate2..:)
sbb cty 4 ayi,kn...sp xnk blk?kn?kn? ;)


insan2 yg akan pulang ke umah ialah :

abg din&kak ekin..

ini ank mereka~
ainul farihah...

&
minah seket0l ni~

ini dye mangsa bnjir kt uum yg k0non3 xjd blk~

0teyh...skg ni cume nk tgu kepulangan mereka jelaa...:)
sm0ga mereka tibe umah dgn selamat...aminnn...<3

Wednesday, November 3, 2010

0wh..parut jerawat msh DEGIL utk ilang??

Posted by NadHiraHiTe at 10:35 AM
0ke...kt sni,ak mau share sket..Petua2 Melicinkan Kulit Muka..

w/p muke ak xbape nak bersih nauu...tp,alhmdulillah...berkat usaha nenek ak...kasik petua2 ni...tp xde laa wt sume pn...yg tawas gn kacang ijau xberani nk gune...TAWAS sbb tkut kulit nipis...KACANG HIJAU plak,pnah try,tp muke ak n kakak ak(nurul) telah gelupas3..sbb pns kot kcg ijau 2...0rg suh ltk sket,ak g letak stgah kampit kacang ijau 2...mane xgelupas kulit nih..ad0yaii!!!

 
Jika k0rg memiliki wajah yang agak kasar sket, jangan cepat putus asa. Cubalah petua ini:-
  1. Campurkan sedikit tepung pulut dengan sedikit air. Sapukan pada muka sebelum tidur. Keesokkannya cuci muka dengan air suam. Amalkan seminggu sekali.
  2. Campurkan satu sudu besar madu lebah dengan satu sudu besar susu tepung. Sapukan pada seluruh muka dan biarkan sebentar. Kemudian basuh muka dengan air suam. Amalkan dua kali seminggu.
  3. Campurkan bedak sejuk, asam jawa, serbuk kunyit serta sedikit air. Sapu dan gosok perlahan-lahan pada muka selama beberapa minit sebelum mandi. Kemudian cuci dengan air suam. Lakukan setiap hari.
  4. Giling tiga sudu besar kacang hijau. Campurkan dengan sedikit air. Sapukan pada muka dan bairkan kering. Cuci dengan bersih.
  5. Gosokkan serbuk teh yang telah digunakan ke muka. Biarkan selama 3 minit sebelum dicuci dengan air suam.
  6. Kisar dua biji buah tomato, gula dan air. Tapiskan dan minum air setiap pagi. Lakukan selalu sehingga kulit muka kelihatan licin. 
  7. Setiap kali mandi, gosokkan tawas pada muka. Lakukan setiap pagi atau malam. Muka anda akan menjadi halus..InsyaAllahh...kne yakin...~

...p/s: bedak sejuk 2,better gune bedak ny0nya...alaa...bedak buku yg nenek2 kte slalu pki 2...
... klw k0rg rse cm payah nk cri brg2 kt ats ni sume,gune bdak ny0nya ni je pn dh ckup...pki nk jdkn bdk sejuk ke...terpulang pd kreativiti anda...hikkss...:)

haaa...ni laa bedak ny0nya yg dimaksudkan...murah je...

0kes...papepn,k0rg try laa dlu ye...InsyaAllah,mujarabb...:)

Tuesday, November 2, 2010

h0me sWeeT h0mE..

Posted by NadHiraHiTe at 4:40 AM
0kes...sikalang...shaye suda berada di umah....sgt3 gumbira kirana berjaye tibe ke umah walaup0n buat perancangan last minute je...kui3...:)

 Ekceli,ak amat merindui rumah n isik rumah sume..:)
mane xnye...last blk ms rye ri2...mau xghenduu...0mesick aje kt mktb 2...

kt bwh ni s0me insan2 yg ade kt umah n ku ghendu banget~<3



makabh tercHenta~
 my bel0ved Abah~
 
 
 
 my Bel0ved mummY~


ni lah 2 insan yg plg byk berk0rban t0k ak slame ni...sygg kamo0o sesangat,lalinkk... emmuahhh...:)

 

ApiShiRa Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez